DynamizedIn – avagy: miért kell a LinkedIn a Microsoftnak?

LinkedIn

A LinkedIn a világ legnagyobb üzleti közösségi hálózata. A CRM az ügyfelek és potenciális ügyfelek felé irányuló kapcsolatépítés eszköze, a folyamatok szervezője, az információk rendszerezője.
Mióta CRM rendszerek léteznek, a fő kihívást a friss és pontos adatok integrálása jelentette. Ez a hatékony ügyfél-megkereséseknek, illetve a CRM-alapú kampányok szervezésének a kulcsa. A közösségi oldalakon ugyanakkor a felhasználók korábban elképzelhetetlen mennyiségű információt publikálnak magukról, tálcán kínálva azt marketingcélú felhasználásra. Kézenfekvő ötlet tehát a LinkedIn felhasználói adatait CRM-rendszerbe integrálni.

LinkedIn - LinkedWin?

Dynamics CRM

A Microsoft Dynamics CRM piaci részesedése nem túl acélos. Ezért is jöhet jól megtámogatása olyan adatbázissal, ami aranybánya lehet a CRM-felhasználók számára. Nemcsak napra kész döntéshozói kontaktokat, valamint szakmai érdeklődéssel kapcsolatos adatokat tartalmaz a LinkedIn, de jelmondatával (Relationships Matter) összhangban a kapcsolati hálók feltérképezésére is kiváló terep.

Természetesen a Dynamics CRM és a LinkedIn integrálása sem technológiai sem jogi szempontból nem rutinfeladat, de ha erre megoldást talál a Microsoft, akkor komoly ütőkártya kerülhet a kezébe.

Ez az akvizíció (és a kimenetele) önmagában is üzleti tanulmány, ha pedig egy kiemelkedő hatékonyságú, korszerű CRM-rendszer létrejöttét eredményezi, az marketingszakemberek számára külön szakmai csemege lehet. Várjuk hát a fejleményeket!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük