Mesterséges intelligencia (MI) számos marketing- és kommunikációs területén játszik szerepet már ma is. Ráadásul ez trend minden bizonnyal folytatódik, ezért érdemes figyelni, mikor milyen területen jelennek meg innovatív MI-alkalmazások.
Mesterséges intelligencia chatbotok, virtuális asszisztensek
Talán a chatbotok és virtuális asszisztensek elterjedése volt az első olyan alkalmazás, ami sokak számára „láthatóvá tette” a mesterséges intelligenciát. Ezek a rendszerek egyre összetettebb ügyfél-igényekre, kérdésekre képesek azonnali válaszokat adni. Akár ügyfélszolgálati feladatokat is ellátnak.
Adatkezelés és elemzés – prediktív analitika
Az mesterséges intelligencia minden korábbi módszernél hatékonyabb az adatok gyűjtésében, elemzésében és értelmezésében. Segít a szervezetek saját működésének az ügyfeleik preferenciáinak mélyebb megértésében is. hozhatók. A prediktív analitika előrejelzést adhat a belső hatékonyságra és a vásárlói igényekre, valamint piaci trendekre vonatkozóan is. Ezek birtokában megalapozottabb és célzottabb marketingstratégia formálható. Akár személyre szabott kampányok is készíthetők.
Tartalomgenerálás, automatizálás, eDM
A marketing hamar rátalált a mesterséges intelligencia lehetőségeire a tartalomgenerálásban. Cikkek, blogbejegyzések, vagy akár videók gyorsabban és hatékonyabban készíthetők. Sőt, automatizált tartalomkezelés és közzététel is megvalósítható az MI segítségével. Az e-mail platformok felvértezése mesterséges intelligenciával szintén ígéretes. MI-alapú elemzéssel és A/B teszteléssel optimalizálható az eDM-kampányok hatásfoka. Minden csatornán intenzívebben érhetők el a potenciális ügyfelek.
Mesterséges intelligencia támogatta SEO – és MI-re irányuló SEO
Magától értetődő ötlet volt, hogy a keresőoptimalizálásba is besegíthet a mesterséges intelligencia. Elemzési képességei révén hibakeresésre és hibajavítási javaslatok kidolgozására is kiválóan alkalmas. Másfelől viszont az is felmerült, hogy a mesterséges intelligenciát „célba venni” is érdemes SEO-eszközökkel. Ha a kiemelt találatok közé kívánunk kerülni termékeinkkel, szolgáltatásainkkal, számítanunk kell arra, hogy a potenciális ügyfelek nemcsak hagyományos keresőmotorokat használnak. Hanem ők is mesterséges intelligenciát! Így nem mindegy, hogy adott témában a mesterséges intelligenciának „eszébe jutunk-e” vagy sem.